Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Erik Loon - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Erik Loon - WaarBenJij.nu

Thailand

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

23 Januari 2016 | Thailand, Bangkok

Voor degenen die zich afvragen wat wij de afgelopen weken hebben gedaan, wij zaten lekker in Thailand!! Na oud en nieuw in Bangkok te hebben gevierd hebben we een huurauto opgehaald en zonder al te veel problemen de hectiek van de stad verlaten. Het (links) rijden valt alles mee, al zijn er niet erg veel verkeersregels, borden of stoplichten en als ze er wel zijn is het puur indicatief maar met de toeter en lichtsignalen is de communicatie met de medeweggebruikers prima.

Vanuit Bangkok zijn we eerst naar het Noorden gereden via Khao Yai, Khon Kaen, Sukhothai en Chiang Rai naar het 3 landenpunt met Laos en Myanmar. Vanuit het uiterste noorden zijn we weer afgezakt naar het tropische zuiden via Chaing Mai, Kanchanaburi en Khao Sok naar Phuket. Via het zonovergoten Krabi en het eiland Koh Samui hebben we het rondje afgemaakt en zijn we na ruim 5000 km weer terug in Bangkok.

In die 3 weken hebben we veel gezien, gedaan en meegemaakt. Teveel om allemaal te beschrijven maar hier toch een greep uit onze belevenissen: fietsen door de drukte en chaos van Bangkok. Jungletochten naar watervallen en grotten. Tempels en Buddha’s zoveel dat je er gek van word. Drielandenpunt Thailand, Laos, Myanmar, dit voormalig drugsgebied word ook wel The Golden Triangle genoemd. Tijgers knuffelen (dat kan natuurlijk alleen in Thailand..) Death Railway in Kanchanaburi, beruchte spoorbrug in de tweede wereldoorlog. Altijd en overal markt (zelfs op de treinrails) waar alles te koop en onderhandelbaar is. Olifanten voeren, schrobben, rijden in Chiang Mai, wat een bakbeesten! Longtailbaot varen in Khao Sok en zwemmen in het kraakhelder Ratchaprapha meer. Verkeerschaos en zon zee strand in Phuket. Bezoekje James bond Eiland in Phang Nga Bay. Beklimmen Tiger Cave Temple in Krabi. (1237 traptreden is best pittig in 35+ graden..) Eten op straat voor nop, voor de liefhebber zijn allerlei lekkernijen te krijgen van insecten tot inktvissen tot vogelspinnen, maar gelukkig ook gewoon rijst, noodles en vooral veel fruit. Baldadige aapjes kijken en ontwijken.. Privé strand op Koh Samui. Kijkje op een Crocodile farm waar de verzorgers behoorlijk levensmoe zijn. En natuurlijk konden we de Thaise massage niet overslaan.

Al met al een heel avontuur, Thailand een bizar land maar supermooi.