The real Australia - Reisverslag uit Sydney, Australië van Erik Loon - WaarBenJij.nu The real Australia - Reisverslag uit Sydney, Australië van Erik Loon - WaarBenJij.nu

The real Australia

Door: Erik Down Under

Blijf op de hoogte en volg Erik

27 Mei 2010 | Australië, Sydney

Na de barre trip op Fraser Eiland zijn we naar Bundaberg gereden. Hier staat de bekende Bundaberg rum fabriek. Daar hebben we een tour gedaan en we weten nu dus precies hoe de rum gemaakt word en natuurlijk hebben we uitgebreid het eindresultaat geproefd. Vervolgens zijn we doorgereden naar Town of 1770 en daar hebben we een scooterroo tour gedaan. (beetje rondtoeren op een nep Harley) Dat was wel een mooi ritje.

Daarna zijn we een paar honderd kilometer landinwaarts gereden. In Clermont hebben we een akkerbouwer/ loonwerker opgezocht waar elk jaar een paar Dutchies werken. Hier zouden we eventueel een paar weken gaan werken maar dat werd uiteindelijk niks want het seizoen begint pas over een maandje. Omdat we toch al een paar honderd kilometer landinwaarts waren gereden, leek het ons een goed idee om nog ff een dag verder door te rijden om een paar dagen in de outback door te brengen, ‘the real Australia’. Honderden kilometers niemandsland waar helemaal niks is of gebeurt. Wat een verschil met de oostkust! Onderweg zijn we heel wat roadtrains en oversized vrachtwagens tegen gekomen en er kwam ook nog een treintje voorbij die met meer dan 100 wagons zeker een paar kilometer lang was! Uiteindelijk zijn we beland in Longreach in Central Queensland. Hier was zeer weinig te beleven dus na twee dagen hadden we het hier wel bekeken maar wel weer een ervaring rijker.

Na dit outback avontuur zijn we terug gereden naar de kust, naar Arlie Beach. Hiervandaan gaat iedereen naar de Whitsunday islands dus het barst hier van de backpackers en elke avond is het dan ook groot feest. Hier kwamen we Doreen tegen uit ‘Tukkerland’, die hadden we al eerder ontmoet in Brisbane en die had ook plannen om naar de Whitsundays te gaan. Na een paar dagen hebben we een meerdaagse zeiltrip geboekt. Met 25 man drie dagen zeilen met een catamaran. We hadden schitterend weer dus dat was top! De Whitsundays is met heel veel koraal rif ook een fantastische plek om te snorkelen en duiken. Met 2 duiksessies en 4 snorkelsessies hebben we een mooi kijkje in de onderwaterwereld kunnen nemen en dat was zeker gaaf! Veel koraal, bijzondere vissen en schildpadden gezien. We zijn ook bij Whitehaven Beach geweest, het witste strand en helderste water in de wereld! Daar hebben we nog een paar pijlstaartroggen voorbij zien komen. ’s Avonds konden we mooi een biertje drinken op de boot dus dat was weer een schitterend tripje!

We zitten nu weer in Arlie Beach waar we gisteravond de afterparty van de sailingtrip hadden. Iedereen had behoorlijke zeebenen dus we hadden het idee dat we nog steeds op de boot zaten... Morgen vertrekken we richting Magnatic Island, Doreen gaat ook mee dus we zitten weer met z’n drieën in de Auto.

Ik hou jullie op de hoogte! De foto’s staan weer op http://www.erikvanloon.hyves.nl/fotos

Groeten,

Erik Down Under

• 27 Mei 2010 - 07:11

Evert:

kerel!

Zijlen is ook veel beter dan werken! die outback lijkt m een heule aparte ervaring. lege vlaktes en massief transport. Veel plezier in Magnatic Island.. (al heb ik geen idee wat of waar dat is :P ) Tjoow!

• 27 Mei 2010 - 08:54

Steven:

ik zien het al weer jullie zijn nog steeds lekker bezig.
    ik hoorde dat je nog ff langs tim in cairns ging ook zeker?
    nou spreek je wel weer
    mazzel

• 27 Mei 2010 - 10:12

Robert:

Heey Erik!

weer een paar mooie verhalen, doen het hier in NL tijdens de schaft;) altijd goed!

Hoe ging het met Darryl in Clermont? Reden ze nog een beetje rondjes met hun Ford F-truck ?

succes, groeten Robert

• 28 Mei 2010 - 07:29

Jacco:

Ha Van Loon!

Mooi verhaal! Goed dat je je zeebenen weer hebt verruild voor het land! Je bent en blijft een polderboy! Hou je haaks!

Latorrrsss

• 28 Mei 2010 - 07:46

De Witte:

He van Loon,

ff voor de duidelijkheid:

Tukkertje is toch niet je .ukkertje??

HAHAHA!

Nice pics!

• 30 Mei 2010 - 15:00

Dirk Jansen:

Ha die Erik!

Mooie foto's en mooi verhaal wederom!

De turtles en Nemo bestaan dus echt! En blonde tukkertjes ook....hahah

Kijk je wel een beetje uit voor die pijlstaartroggen, daar is die Australische avonturier Steve Erwin toch aan overleden??

Its Amazing.........

Hier weinig nieuws, gister stratenvoetbal hier! Er heeft weer een confrontatie molenweg/kooltuinenweg - schelpenbolweg plaats gevonden uiteraard gewonnen door molenweg/kooltuinenweg, maarja zoals altijd belandt je weer "zat" in de voetbalkantine!

Nou spreek je!

Grt. Dirk

Grt. Dirk

• 31 Mei 2010 - 06:21

Bert:

He van Loon,

Verhaal even kort gelezen, de foto's zeggen meer geloof ik. Tukkertje is geloof ik een beetje te jong...

Hier eigenlijk geen nieuws.

Succes daar met het zware bestaan als backpacker

Gr Bert

• 04 Juni 2010 - 23:15

Hoeks:

Mooie foto's. vooral de laatste.

Grtz Hoeks

• 08 Juni 2010 - 14:38

Meijerink:

Ha from Loon,
    Mooie plaatjes weer hoor, jij vermaakt je wel aardig daar zie ik.
    De eerste broccoli is trouwens bijna alweer een week van 't land. En Nico maakt zich dan ook zorgen om jouw vertrek datum. Maar dat hoor je vast nog wel.
    Succes daarzo en de groenten. joow