Weer barre belevenissen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Erik Loon - WaarBenJij.nu Weer barre belevenissen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Erik Loon - WaarBenJij.nu

Weer barre belevenissen

Door: Erik Down Under

Blijf op de hoogte en volg Erik

08 April 2010 | Australië, Melbourne

Bij deze weer even een update van mijn belevenissen in the land Down Under! De laatste avond dat ik in Monbulk was moest er natuurlijk nog ff een biertje gedronken worden op mijn vertrek. Dus wij op donderdagavond naar de Poolroom in Ferntree Gully. Dat poolen werd vanzelf helemaal niks maar dat mocht de pret niet drukken, gelukkig was er ook bier te krijgen en speelde er een bandje, dat was dus weer een mooie avond.

De volgende dag ben ik naar Alvie gereden waar ik voor T&G surface drains ben gaan werken, ongeveer 200 km van Melbourne. T&G houdt zich met name bezig met drainage leggen en sloten graven. Ik zit voornamelijk op trekker met graveltrailer, rupskraan, kniktrekker met moledrainer en op de slotengraver. Elke paar dagen gaan we naar een nieuwe klus dus het is behoorlijk afwisselend. We maken aardig wat kilometers want we zitten minstens een uur en soms twee uur rijden van huis maar dat is voor Australische begrippen om de hoek.

De eerste week werkte Steven hier ook nog, maar die ging daarna samen met Charlie en Case de oostkust onveilig maken. Tim en Gea gingen na 2 weken zelf ook op vakantie dus was ik een weekje eigen baas en dat beviel natuurlijk best.

Dat weekend ben ik weer ff terug gegaan naar die jongens in Monbulk want in Alvie is het een behoorlijk saaie bedoeling. Dus ik met de Landcruiser van Tim richting Melbourne gereden en onderweg nog wat materiaal gedropt in Werribee voor de volgende klus. Inmiddels was het behoorlijk gaan regenen en bij Melbourne was er een enorme wolkbreuk gaande, Onweer, bakken met water en dikke hagelstenen, waardoor de halve stad onder water stond! Gelukkig was ik met de 4x4 en had dus weinig problemen om er door te komen maar andere auto’s hadden er iets meer moeite mee dus kwam ik met enige vertraging in Monbulk aan. Uiteindelijk was er die dag net zoveel water gevallen als er normaal in de hele maand valt..! Lekker buitje dus. Eenmaal in Monbulk aangekomen was het weer bar gezellig en ’s avonds mooi op stap geweest.

Met mijn eigen auto had ik slechts 300 km gereden en toen begaf de versnellingsbak het al.. geen opschieter dus want als er een nieuwe bak in moest kon ik waarschijnlijk net zo goed een andere auto kopen. Gelukkig kon ik gewoon de Landcruiser van Tim gebruiken dus had ik geen haast om de Magna te repareren. Uiteindelijk was het de computer van de versnellingsbak die gecrasht was. Dus bij de sloop ff een andere gehaald en die erin laten zetten. Sindsdien ben ik weer mooi aan het toeren.

28 maart was de Grand Prix Formula 1 in Melbourne. Zaterdagmiddag Marco opgehaald in Narren Warren en daarna met de trein door naar Melbourne. We hadden ff een hostel geboekt zodat we ’s nachts in de stad konden blijven. Dus ’s avonds mooi naar chapel street waar de goeie cafe’s zijn. Zondag gingen we eerst ff in het Crown Casino kijken. Onwijs groot casino downtown Melbourne. Daar hebben we een tijdje zitten pokeren en uiteindelijk toch een leuke winst aan overgehouden. Daarna gingen we naar Albert Park waar de Grand prix gehouden werd. Dat was een bar evenement en fantastisch om een keer van dichtbij mee te maken. Wat een geweld! Gelukkig hadden we de oordoppen mee want die heb je echt wel nodig. Na de race zijn we de stad weer ingegaan om het weekend ff goed af te sluiten.

Na vier weken reizen waren Steven, Charlie, en case weer terug in town. Dit was hun laatste weekend voordat ze weer terug naar Nederland zouden vliegen dus kwamen ze nog ff langs bij T&G. Ik had mijn laatste werkweek er ook op zitten dus hebben we die avond mooi zitten barbecueën. Tijdens het inkopen doen zijn Charlie en ik nog aangehouden door oom agent. Charlie zat achter het stuur en dat vertrouwde de agent waarschijnlijk niet helemaal.. dus alle zwaailichten meteen aan en achter ons aan. Charlie moest blazen, niks aan de hand en ik moest ff nieuwe nummerplaten op me auto zetten want die waren niet zo goed meer te lezen in het donker... Ik vond dat op zich wel ideaal maar de agent niet.

Op vrijdag hebben we Alvie verlaten, In Narren Warren Marco weer opgehaald en doorgegaan naar Melbourne. Want daar moest het dat weekend allemaal gaan gebeuren. Met vijf man uit de polder is dit natuurlijk helemaal goed gekomen! Zaterdag zijn we naar een Ozzy rules footy wedstrijdt geweest. Dit is een kruising tussen rugby en voetbal en onwijs populair in Australië, vooral in Victoria. Het gaat er behoorlijk ruig aan toe op het veld dus dit was mooi om te zien en een keer bij te zijn. De rest van het weekend zijn we wezen stappen in St. Kilda en chapel street en ook weer ff bij het Crown Casino langs geweest. Maandag zijn we terug gegaan naar Narren Warren waar we ’s middags de barbecue weer hebben aangestoken om het beruchte kangoeroe vlees te proberen. En dat smaakt best goed! Wij hebben ons dus prima vermaakt en het was een bar en schitterend paasweekend!

Dinsdag hebben we de jongens op het vliegtuig gezet. Ik zit nu nog bij Marco in Narren Warren. Het plan is nu om langs de oostkust naar het noorden te rijden. Maar ik heb wederom wat problemen met de wagen dus dat moet eerst weer ff geregeld worden.

Foto’s staan weer op http://www.erikvanloon.hyves.nl/fotos

Grn. Erik

• 08 April 2010 - 08:53

Tom Van Duin:

Hey Erik. mooie verhalen weer man.
    Elke keer als ik die verhalen lees wil ik ook weer terug. Geniet ervan want je maakt t maar 1 keer mee.
    Kim en ik hebben voor december geboekt en dan gaan we Monbulk ook weer ff onveilig maken.
    T ga je nog ff goed man en ik spreek je wel weer eens, het zei hier of down under!! mazzll.

• 08 April 2010 - 10:41

Joapie:

Hey Erik...

Klinkt weer prachtig allemaal... Geloof ook best dat het weekend met ze 5e een groot succes is geweest. De jongens zijn met 24 uur vertraging nu ook weer thuis.. dus daar zullen we morgen avond de verhalen maar is even van gaan horen!!

Jij nog succes met je auto en zou zeggen geniet er nog ff van!!

Gegroet, Joapie

• 08 April 2010 - 11:03

Kamal:

Hey Erik,

Mooi verhaal weer.
    Die formule 1 is ook wel gaaf om een keer bij te wezen denk.
    Ik zou zeggen veel succes nog verder daar, en we lezen de belevenissen wel weer!
    Beste hè...
    Mzzzll

Kamal.

• 08 April 2010 - 13:41

Evert:

kerel!

hij leeft nog.
    zal zo een even die foto's bekijken.

hier begint langzaamaan de lente. in de zon uit de wind is het nu 21 graden.

gegroet!
    Evert

• 08 April 2010 - 14:05

Reinier:

Erik,

Mooie verhalen jongen. Klinkt allemaal goed. Mooie foto's ook.
    Maar ik moet wel zeggen een echte vent rijdt een fendt.

Geniet ervan he!

Reinier

• 08 April 2010 - 22:03

Meijerink:

Hey from Loon,
    Mooie plaatjes weer erbij, vooral die van oom agent:D
    Ik zal binnenkort de verhalen van die 2 mafkezen wel ff aanhoren, maar ik weet nu een beetje waar ik op moet rekenen.
    Hier doet de lente z'n intrede, in het zonnige zuiden is het BBQ seizoen ook weer geopend.
    Veel succes nog met de reis omhoog, ik spreek je

• 10 April 2010 - 14:40

Eusje:

he erik,

wat een geweldig verhaal weer.. jammer van je auto.. momenteel schijnt hier heerlijk de zon!!

zo te lezen vermaak je je nog steeds! Succes met je auto..

groetjes van tijs en een dikke kus van mij!!

• 11 April 2010 - 20:27

Hoeks:

Heej Erik,

Goed bezig aan de andere kant van het werelbolleke.

Zal de foto's ff bekijken.

Hier begint het gelukkig weer een beetje warmer te worden.

Oudoeweej Hoeks

• 14 April 2010 - 10:35

Vivian:

Mooie verhalen weer van Loon!
    Ik dacht zal de foto's ff bekijken, maar die lijken pittig op die 682 van m'n broertje.. als er maar iets met wielen en een motor opstaat, haha..
    Ging je nou met Marco samen reizen?
    Wij gaan van het weekend naar Ameland toe, wie weet wat we daar allemaal gaan beleven :p

Groetjes Viv

• 14 April 2010 - 12:44

Inge:

Heeey Erik!

Je komt toch nog wel terug he :(???

Half Juli is de zwarte cross en Guus Meeuwis komt ook :D dus lijkt me een mooi tijdstip om weer naar huis te komen voor jou tegen die tijd :)!

KLinkt allemaal wel top daar, geniet ervan!

xxx Inge.

• 17 April 2010 - 11:02

Koen Kromhof:

Hey Erik!

Mooie verhalen! Ik zit voor de komende 3 maanden in Sydney, mocht je daar voorbij komen laat het even weten!

groeten,

Koen