Tropical Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Erik Loon - WaarBenJij.nu Tropical Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Erik Loon - WaarBenJij.nu

Tropical Cairns

Door: Erik Down Under

Blijf op de hoogte en volg Erik

14 Juli 2010 | Australië, Cairns

Zo daar zijn we weer. Ik ben nog steeds in Cairns. Ik ben hier al vanaf de aftrap van het WK en heb dan ook de meeste wedstrijden gekeken. Door het tijdsverschil was dit weleens een hele opgave omdat de meeste wedstrijden ’s nachts gespeeld werden. Het barst hier weer van de Nederlanders dus met de wedstrijden van Oranje stonden we met minstens 80 man te brullen! Aangezien Nederland de Finale heeft weten te bereken leverde dit een aantal mooie feestjes op. De Finale Hebben we gekeken bij Paul. ( een Nederlander die al een tijdje in Cairns woont) Hij organiseerde een feest voor alle Nederlanders in Cairns. Nederlandse muziek, Hollandse hapjes en neem je eigen alcohol mee. Er was zeker 100 man en dus bar gezellig maar na het doelpunt van Spanje was het feest goed over en was het om 9 uur ’s morgens de hoogste tijd om naar bed te gaan.

Cairns ligt bovenin Queensland en is omringt door tropisch regenwoud. Dus ook buiten de stad is er van alles te beleven. Tussen de Oranje wedstrijden door heb ik dan ook een aantal tripjes gemaakt ‘ in de buurt’ van Cairns. Samen met twee meiden, Fleur en Nadine uit Schiedam ben ik een weekend naar Cape tribulation geweest. 150 km noordelijk van Cairns: regenwoud, meertjes, krokodillen, strand en Palmbomen! Erg mooi dus. De meertjes zijn erg verleidelijk om een verfrissende duik te nemen maar dat is niet zo verstandig omdat het er stikt van de krokodillen... uiteindelijk hebben we een duik genomen bij een freshwater meertje, daar is het water zoet en helder en zitten dus, als het goed is, geen krokodillen. Op Cape tribulation beach heb ik me eerste kokosnoot ontmanteld. Gewoon met een steen, zoals het hoort. Dat valt nog niet helemaal mee maar de ‘Bounty’ smaakte best!

Rondom Cairns zijn er ook talloze watervallen te vinden en bij een aantal kan je zwemmen. Niet te lang trouwens want het water is nogal frisjes... Een tip van een paar locals was om naar de Behana George te gaan. Midden in de jungle en nauwelijks bekend onder de toeristen. Hier was dan ook niemand te vinden dus we hadden we het hele zwemparadijs voor onszelf.. Not to bad!

Ik ben inmiddels ook even bij de immigratie langsgeweest en heb ik me toeristen visum kunnen verlengen tot het eind van het jaar. Ik hoef voorlopig dus nog niet het land uit dus we blijven nog lekker ff Down Under.

Eind van deze week vertrek ik uit Cairns en ga ik naar Alice Springs en daarna door naar Darwin. Een ritje van zo’n 5000 km door de outback van Australië. Dat wordt een barre rit en een hele ervaring. Ik heb weer een aantal mensen weten te regelen die mee gaan in de auto dus die zit ook weer vol.

De foto’s staan weer op http://www.erikvanloon.hyves.nl/fotos

Grn. Erik

  • 14 Juli 2010 - 09:24

    Inge:

    Heey Erik.

    Hmm nou ik snap wel dat je nog ff daar blijft. Ziet er allemaal top uit! Een ding zul je missen, dat is dit weekend Zwarte Cross!!! Wij gaan erheen. Maar goed dat komt volgend jaar wel weer???

    Heel veel plezier en dikke kus!

    Inge.

  • 14 Juli 2010 - 12:24

    Anna:

    Ha die Erik,
    Super mooi daar dus!!!
    Wat dacht je, ik kom helemaal niet meer terug naar dat kikkerlandje. Nou hier is het nu ook tropical. 30 graden overdag en 20 's nacht en lekker veel omweer ;-(
    Goede reis en kalm an!
    Groetjes Anna

  • 14 Juli 2010 - 17:22

    Steven:

    van Loon

    klinkt nog weer spat zuiver daar ;) jammer dat het laatste wk feestje niet langer duurde als 9 uur sochtends denk :P

    nou veel plezier nog he en ik bel je binnekort wel ff

    mazzel

  • 14 Juli 2010 - 18:18

    Annelies:

    Hee,

    Ik had je foto's gezien en heel toevallig stonden daar ook 2 jongens op, die ook (net als ons) met de jumbo reis mee zijn gegaan naar Australie! Vet grappig!
    Ik lees dat je weer nieuwe plannen hebt gemaakt. Leuk! Succes en veel plezier!

    Groetjes Annelies

  • 14 Juli 2010 - 18:33

    Meijerink:

    Ha from Loon,
    Die Bounty daar zit nog niet in plastic?
    't Ziet er weer mooi uit hoor allemaal. En nog even een oranje feestje erbij:D Maar goed dat was idd snel afgelopen.
    Voorlopig zou ik ook nog niet terug komen. Hier waaien de tenten van de Zwarte Cross weg en dakkapellen van de daken, dus als je het qua weer wat rustiger wilt heb je de goede keuze gemaakt.
    Voorlopig staan we hier nog wel even vast aan de broccoli.
    De groenten uit de Meer, en succes daarzo.

  • 15 Juli 2010 - 10:04

    Hetty:

    Beetje een omweg he van Cairns naar Darwin via Alice Springs???
    But well worth it.

  • 15 Juli 2010 - 10:06

    Hetty:

    O ja Job gaat 3 maanden op een schapenfarm werken. Hij was hier vandeweek voor 1 dag

  • 16 Juli 2010 - 10:25

    Marieke:

    Hee Erik!
    Zo, dus jij blijft daar nog wel ff!
    Cape tribulation daar zijn wij niet geweest maar wel vet met die kokosnoten! Nou veel plezier alvast in Alice en Darwin, maar dat zal vast wel lukken;) Leuke verslagjes heb je hoor!

    Groetjes Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Down Under

No worries mate

Recente Reisverslagen:

23 Januari 2020

Namibia!

20 Januari 2019

Costa Rica, Pura Vida!

18 Januari 2018

Op z'n Afrikaans

20 Januari 2017

'Road trippin’ the sunshine state

23 Januari 2016

Thailand
Erik

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 48745

Voorgaande reizen:

12 Februari 2009 - 30 November -0001

Down Under

Landen bezocht: