Oranje boven, Down Under! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Erik Loon - WaarBenJij.nu Oranje boven, Down Under! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Erik Loon - WaarBenJij.nu

Oranje boven, Down Under!

Door: Erik Down Under

Blijf op de hoogte en volg Erik

15 Juni 2010 | Australië, Cairns

The story continues... Vanuit Arlie beach zijn we (Marco, Doreen en ik) verder gegaan richting Townsville. Daarvandaan hebben de ferry genomen naar Magnatic Island, een klein eiland 10 km uit de kust. Het was volle maan en dat is reden genoeg voor een feest; The Full Moon Party. Honderden backpackers op het strand van Nelly Bay dus dat was weer een mooi feestje. De volgende dag hebben we scooters gehuurd om het eiland wat te kunnen bekijken.

Vervolgens zijn we verder omhoog gereden richting Cairns. Inmiddels rijden we door ‘crocodile country’ waar vele krokodillen in het wild leven. In innisfail hebben we een bezoek gebracht aan een crocodile farm. Hier worden honderden krokodillen gehouden om uiteindelijk te eindigen als riem, handtas of krokodillen leren laarzen. Volgens de verzorger is er weinig verschil met een cattle farm behalve dat er op een crocodile farm nog wel eens een verzorger wordt opgegeten... Bij aankomst op de farm kreeg ik meteen een baby krokodil in de handen gedrukt en een wurgslang om me nek geslingerd, wat een ontvangst! De rondleiding was bar interessant en het voeren van een krokodil van 6 meter leverde behoorlijk wat spektakel op. ’s Avonds sliepen we in een hostel midden in de bush, daar konden we met de Magna niet komen want het laatste stukje was pittig 4x4.. dus werden we door de eigenaar opgehaald met een Landcruiser. Ons kamertje werd goed bewaakt want voor de deur hing een spinnetje die zeker zo groot was als je hand.. wat een beest.

In Cairns heb ik Marco en Doreen gedropt en zelf ben ik doorgereden naar Mareeba, een uurtje landinwaarts vanaf Cairns. Hier heb ik weer ff twee weken gewerkt voor T&G Surface Drains, hetzelfde bedrijf waar ik in Victoria voor gewerkt heb. Na 7 weken reizen was het wel weer ff lekker om aan het werk te zijn en op dezelfde plek te zijn. We hebben drainage gelegd bij verschillende bedrijven, tussen de Citroenen, Lemons, avocado's, bananen en ananassen. In dit gebied wordt ook ontzettend veel sugarcane geteeld. Een beetje serieus boertje heeft minimaal 1000 ha en de oogst is net begonnen dus daar zijn ze op het moment mooi ‘zoet’ mee!

Het is nu winter in Australië maar hier boven in tropisch Queensland is daar weinig van te merken. Overdag is het rond de 30 graden en 's nachts wordt het niet kouder als 20. Een zacht wintertje dus..

Ook hier is het WK in volle gang. Voetbal is hier eigenlijk helemaal niet populair, rugby is de nationale sport. Maar omdat Australië (The Socceroos) weer meedoen met het WK worden alle wedstrijden live uitgezonden. Wegens het tijdsverschil moest ik om 4 uur de wekker zetten om Australië – Duitsland te kunnen kijken, en dat was niet zo’n succes. Op het moment ben ik weer terug in Cairns. Hier hebben we gisteravond natuurlijk naar Oranje zitten kijken! Dat was om half tien ’s avonds, een mooie tijd. Het was een matige wedstrijd maar toch 3 punten op zak dus dat moest gevierd worden! Het cafe zat vol met Oranje supporters en wij hadden weer mooi onze rood-wit-blauwe broek aangetrokken! Oranje boven!

Op http://www.erikvanloon.hyves.nl/fotos staan weer een paar kiekjes.

Grn. Erik

• 15 Juni 2010 - 08:43

Boswachter:

Kerel, leuk dat je weer met regelmaat weer ff wat foto's er op knalt. wat heb je toch een enorm zwaar leven.. :P die winter is zo goed vol te houden.. noemen ze hier een mooie zomer.
    groet!

• 15 Juni 2010 - 10:20

De Witte:

Ha von Loon,

Mooi verhaal wederom. Ik ga ff je pics bekijken.

Spreek je!
    Groeten buurman

• 15 Juni 2010 - 13:12

Robert:

Mooi relxed:)... je ben nu dus niet in de stemming oranje boven, maar oranje ondersteboven....;)

Succes!

• 15 Juni 2010 - 13:13

Meijerink:

Ha from Loon,
    De plaatselijke fauna ook eens goed bekeken zie ik, of heb je er liever een riem van?:D
    De winter is daar wel mooi gematigd, je zou geen verschil merken als je thuis komt.
    Succes nog daar, groeten uit het zonnige zuiden

• 15 Juni 2010 - 19:42

Diederik:

Fantastisch verhaal weer. Wat een belevenissen. Succes daar!

Grts Diederik

• 16 Juni 2010 - 12:07

Heino:

Hey Erik,

Bedankt voor de mooie reacties op mijn reis.
    En goed dat je toch maar weer een keer aan het werk gegaan bent!
    Mooie verhalen weer alom, ik zal zo de foto's even bekijken.

• 16 Juni 2010 - 17:26

Nico:

ik heb je foto's bekeken niet slecht ziet er gezellig uit. En mooie verhalen zijn altijd welkom.
    groeten

• 17 Juni 2010 - 15:46

Hoeks:

Goed bezig!!!

Grtz Hoeks

• 19 Juni 2010 - 06:57

Dirk Jansen:

Ha die Erik!

Mooi verhaal wederom! Genoeg te beleven!

Kan je die spin niet even opsturen , dan hang ik hem voor de schuurdeur, dan wordt misschien niet je gereedschap weggejat!!

En doe anders maar zo'n krokodil van 6 mtr, dat helpt vast ook wel!

Hier verder ook alles goed, het is weer kermis Schagen! WK kijken, en verder kloten we een beetje aan!

Ga je spreken!