Australië Rond! - Reisverslag uit Monbulk, Australië van Erik Loon - WaarBenJij.nu Australië Rond! - Reisverslag uit Monbulk, Australië van Erik Loon - WaarBenJij.nu

Australië Rond!

Door: Erik Down Under

Blijf op de hoogte en volg Erik

08 November 2010 | Australië, Monbulk

Zoals ik de laatste keer al zei, zijn we niet te lang in Adelaide blijven hangen en na het weekend hebben we onze reis richting Melbourne voortgezet. Vanuit Adelaide zijn we door de Adelaide Hills richting Victoria gereden. Vanaf mt. Lofty (710 m) hadden we een goed uitzicht op stad. Vervolgens zijn we naar The Grampions National Park gereden, een enorm gebied met een aantal gave uitkijkpunten en watervallen dus daar hebben we ons wel een dagje kunnen vermaken. ‘Last but not least’ stond de Great Ocean Road op het programma, een 250 km lange oceaan rit tussen Torquay en Warrnambool. Hier is goed te zien wat de verwoestende kracht van de oceaan door de jaren heen heeft aangericht... We hadden er schitterend weer bij dus dat leverde weer een aantal mooie plaatjes op.

Aangekomen in Melbourne zit het ‘rondje’ Australië erop! Na 10 maanden en 35.000 km op de teller hebben we het grootste eiland ter wereld rondgereden. Ik heb enorm veel avonturen beleeft waarvan jullie de meeste al hebben kunnen lezen. Ik heb met minstens 20 backpackers van verschillende nationaliteiten rondgereden en de wagen heeft zich zeer dapper gedragen. Met uitzondering van 4 banden, een computer voor de versnellingsbak, een accu, een lekke uitlaat en teveel olie heb ik geen problemen gehad.. Wellicht was het beter geweest als ik een beetje op de verharde wegen was gebleven.. Maar ja, je wil wel is ‘off the beaten track’ om wat meer van het land te zien! Ook heb ik lekker het hele jaar zomer gehad omdat ik met het seizoen ben meegereden dus ook dat is best gaan!

Ik ben nu weer bij John en Hetty waar ik begin van het jaar ook in huis gezeten heb. Vivian zit hier ook omdat zij nu stage loopt in Monbulk. De afgelopen twee weekenden zijn we mooi naar Melbourne city gegaan om te stappen en dat beviel natuurlijk best! Vivian was nog op zoek naar een wagentje dus die heeft ook mijn auto overgenomen.

Het einde van mijn reis begint nu toch echt in zicht te komen. Na 22 maanden komt er dus een eind aan Erik Down Under en zal ik zeer binnenkort weer in de polder te vinden zijn. Ik wil iedereen sowieso bedanken voor het volgen van mijn avonturen en voor alle reacties die ik van iedereen ontvangen heb!

De laatste fotosessie staat op: http://www.erikvanloon.hyves.nl/fotos

Groeten en tot snel!

Erik

  • 08 November 2010 - 05:51

    Bart:

    he broer

    nog ff doorzetten het aftellen is begonnen heb je al een ticket het zal wel ff wennen zijn als je tterug kom want het word hiet van de week niet zo warm en einde van de week veel regen.

    gr bart

  • 08 November 2010 - 07:49

    Robert:

    Noh...

    Erik, woorden schieten tekort! Als je terug kom valt er waarschijnlijk niet meer zoveel te oogsten dus is er meer tijd voor ontspanning, dat zal je wel aanstaan denk;)!

    tot dan:)

  • 08 November 2010 - 10:05

    Hein:

    Jo Erik,

    Stoer man dat je nu de reis rond hebt. Jammer dat er een eind aan komt maar je bent natuurlijk altijd welkom in Den Bosch voor wat vertier!

    Maar voor het weer had je zeker beter daar kunnen blijven, 22 maanden zomer dan zul je wel weer ff moeten wennen denk ik.

    Groeten en een goede terugreis.

    Hein

  • 08 November 2010 - 18:07

    Nico:

    je weet het nu zeker dat je alles heb bekeken. een ding is zeker dit pakken ze je niet meer af.
    see you soon

    gr nico en wendy

  • 08 November 2010 - 18:22

    Steven:

    Heej van Loon

    Jaja wat een verhalen weer.
    Die dikke magna heb zich maar goed gehouden ;)

    Nou ik hoor het wel als je weer in de meer ben.

    veel plezier je laatste paar dagen

    See you

  • 08 November 2010 - 19:30

    Joapie:

    Noh jo ga je nou toch nog een stukje penenrukken meemaken???

    Of zijn er alweer andere wilde plannen??

    Iig tot heel binnekort onder het genot van een pilsje...

    Gr Joapie

  • 09 November 2010 - 02:51

    Hetty:

    Een goeie reis naar huis gewenst Erik. We zullen je missen

  • 09 November 2010 - 04:26

    Job:

    Erik!

    Ontzettend jammer dat je reis erop zit! Maar met alle avonturen op zak zal het vast ook keer goed zijn naar huis te gaan! Hopelijk komen we elkaar nog tegen in Nederland!

    Fijne vlucht!

    Cheers mate!

  • 09 November 2010 - 18:26

    Jeroen:

    hey erik,

    is er toch een einde gekomen aan al die mooie verhalen en foto's, wens je een goede reis en spreek je binnenkort dan wel.

    Groeten jeroen

  • 09 November 2010 - 20:48

    Hoeks:

    De Grampians en de Great Ocean Road heb ik ook gezien. Dit is inderdaad wel vet om te zien.

    Wie had dat gedacht dat je nog eens deze kant op zou komen.

    Ik hoor wel wanneer je in Den Bosch bent, dan kunnen we nog eens een paar pinten pakken.

    Goede reis terug in ieder geval.

    Grtz Hoeks

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Monbulk

Down Under

No worries mate

Recente Reisverslagen:

23 Januari 2020

Namibia!

20 Januari 2019

Costa Rica, Pura Vida!

18 Januari 2018

Op z'n Afrikaans

20 Januari 2017

'Road trippin’ the sunshine state

23 Januari 2016

Thailand
Erik

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 48743

Voorgaande reizen:

12 Februari 2009 - 30 November -0001

Down Under

Landen bezocht: