Into Queensland! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Erik Loon - WaarBenJij.nu Into Queensland! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Erik Loon - WaarBenJij.nu

Into Queensland!

Door: Erik Down Under

Blijf op de hoogte en volg Erik

11 Mei 2010 | Australië, Hervey Bay

Zo, wij zijn nog steeds lekker aan het reizen en we hebben weer genoeg beleeft..! Nog bedankt voor alle reacties en mooie verhalen want ik blijf natuurlijk erg benieuwd hoe het er in Holland allemaal aan toe gaat.

Na een dikke week de ‘surfdude’ te hebben uitgehangen in Byron bay zijn we vertrokken richting de Gold Coast. Vanaf Byron hebben we Dylan meegenomen in de auto, een Dutchie uit Haarlem. Surfers Paradise aan de Gold Coast is wederom een populaire Surf oord maar omdat we nog herstellende waren van de voorgaande surf-sessie leek ons dit niet zo’n goed idee.. In plaats daarvan zijn we naar Wet ’n Wild Waterworld geweest, vergelijkbaar met het Tikibad in Duinrel maar dan ff groter. ‘s Avond hebben we een pub crawl gedaan met ongeveer 80 man, dat was natuurlijk weer een mooi feest!

Vervolgens zijn we doorgereden naar Brisbane, hier zou op vrijdagavond een groots Nederlands Koninginnefeest gehouden worden dus daar moesten we zeker bij zijn! Het leek ons een goed idee om onze spijkerbroek rood-wit-blauw te schilderen en een oranje shirt aan te trekken dus we liepen er mooi bij en ’s avonds stonden we met 300 Hollanders op het konninginnefeest. Na 15 maanden was ik wel weer is een keer toe aan een Hollands feestje en dat was zeker een succes! Nederlandse band, - Dj, - Bier en bitterballen! Stom toevallig kwam ik hier ook Milou nog tegen, die ken ik uit Den Bosch. We wisten van elkaar niet dat we op dat feest waren dus dat is ook weer een mooi verhaal!

Na een paar dagen zijn we uit Brisbane vertrokken en hebben we Milou opgezocht die een uurtje vanuit Brisbane woont. Zij heeft ons een rondleiding gegeven op de University waar ze werkt en wat van de omgeving laten zien. Daar zijn we een nachtje gebleven en was erg gezellig.

De volgende halte was The Australian Zoo van Steve Irwin. (The Crocodile Hunter) Daar hebben we veel Australische dieren gezien; koala’s, slangen, hagedissen, roofvogels, wombats, en uiteraard krokodillen! In het Crocoseum hebben we de krokodillenshow gezien en dat was zeker mooi!

Vervolgens zijn we doorgereden naar Hervey Bay en daarvandaan hebben we een driedaagse self drive trip gedaan naar Fraser Island, Het grootste zand eiland ter wereld! Met acht backpackers in een roze Toyota Landcruiser! 3 Dutchies, 3 Italiano’s en 2 Engelsen, een mooie mix. We kregen de Landcruiser mee met een volle tank en alle benodigde campingspullen en konden doen wat we wilden zolang we na 3 dagen maar weer terug aan vasteland waren. De rij ervaring van de andere backpackers was ver te zoeken en omdat het nog redelijk ‘tricky’ is op fraser Island werdt dat niks met ze. Dus Marco en ik hebben nagenoeg alles gereden. Marco had nog ff een actie waarbij zeker alle 4 de wielen van de ‘troopie’ los kwamen... vanaf dat moment was het Marco, ‘The Flying Dutchman’. De tweede dag zijn we via 75 Mile Beach naar het noorden van het eiland gereden en hebben we een bezoek gebracht aan Indian Heads, Maheno shipwreck, en Eli Creek. ’s Avonds weer mooi kamperen en sterke verhalen vertellen tussen de dingo’s, slangen, spinnen en zand vliegen. De laatste dag zijn we naar Lake McKenzie gereden. Het water is daar zo blauw en het strand zo wit.. heel bijzonder. Onderweg daar naartoe had ik nog ff een mooie inhaalactie waarbij ik met volle vaart een ander 4x4 ging inhalen door een grote plas. Pech voor hun want ze hadden alle ramen open staan... De bestuurster van die auto had speciaal voor de gelegenheid haar knapste jurk aangetrokken (redelijk stom als je met een 4x4 op pad gaat) dus dat was dikke pret.. haha! Al met al was deze trip een onwijs avontuur!

De foto’s staan weer op

Grn. Erik

• 11 Mei 2010 - 06:38

Tom:

Hey Erik.

Hahaha, je kan je reisverslag wel sterke verhalen noemen. zo heette ze bij via mijn weblog wel.
    Ik zie je dat grietje al inhalen in die 4x4, haha.
    Mooie verhalen weer hoor!
    Mooie feestjes!
    Mega mooi Fraser Island!

RUILEN?!?!?!

Greetz Tom

• 11 Mei 2010 - 06:41

Annelies En Marieke:

Hee,

Leuk verhaal, vooral dat laatste over fraser eiland! :P

Groetjes!

• 11 Mei 2010 - 07:26

Joapie:

Ha die Erik...

Het klinkt allemaal wel weer heel onwijs zo... Vol gas en grote brullen... lijkt bijna op penentrekken:P:D

En ook de foto's zijn weer prachtig.

We wachten op het volgende verhaal.
    Jullie succes daar.. wat ook wel zal lukken.

De groeten daar en tot spreeks

Gr Joapie

• 11 Mei 2010 - 07:42

Boswachter:

ik ga foto's kijken!

4x4+modder is altijd goed. open raampjes zijn nog veel beter! haha
    hoelang ga je nu nog rond trekken?

• 11 Mei 2010 - 09:49

Hetty:

Mooi verhaal weer Erik,
    net Dennis op het vliegtuig gezet.

• 11 Mei 2010 - 10:30

Broer:

he broertje
    weer mooie verhalen en foto's jullie konninginnne broeken zagen er mooi uit en jullie feestje was volgens mijn beter dan heer in sloot-sity.

spreek je
    en doe de groeten aan:‘The Flying Dutchman’

GR.Bart

• 11 Mei 2010 - 15:48

Jeroen:

Hoi Erik,

Leuke verhalen de laatste tijd en leuke foto's zo te zien heb je het erg naar je zin daar, zo samen met marco.
    Al wat opzoek naar iets vastst? of ben je nog steeds alleen maar aan het genieten.

Succes daar nog met z'n tweeen en ik spreek je wel weer.

Groeten uit Slootdorp

• 11 Mei 2010 - 16:26

Hoeks:

Zijn weer mooie foto's en verhalen.

Hier regent het weer verschrikkelijk. Dus je mist er niks aan.

Oudoeweej Hoeks

• 11 Mei 2010 - 17:41

Bert:

He van Loon,

Dat zijn weer de betere verhalen. Over met een 4X4 crossen kan ik ondertussen wel mee praten al een paar keer goed in de bagger vast gezeten.

Wat zijn de plannen van af Lake Mckenzie? Kom je nog langs lake Naivasha? Je kunt hier ook goed crossen en weet ik wat..

Gr Bert

• 11 Mei 2010 - 21:54

Meijerink:

He from Loon,
    Mooie verhalen weer hoor, en de foto's maken het helemaal af :D
    Hoe meer prut hoe beter moet dat vrouwtje vast gedacht hebben haha, oprechte actie. Veel succes nog daarzo, en de groenten uit regenachtig Eindhoven

• 12 Mei 2010 - 16:57

Marietje:

Hieruit opmakend dat jij de beste bestuurder bent;) Tot wanneer blijf je nog?
    Liefs

• 14 Mei 2010 - 13:34

Christel:

hey Erik, weer een hoop sterke verhalen, vind het leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt. Veel plezier nog! Kom je nog wel een keer terug naar nederland/Den bosch?!

gr christel

• 14 Mei 2010 - 18:09

Dennis:

lekker bezig eric. ik ben weer terug in het land. het is net of alles nog hetzelfde gebleven is. lekker saai dus. zuipse!