Rondje Argentinie - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Erik Loon - WaarBenJij.nu Rondje Argentinie - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Erik Loon - WaarBenJij.nu

Rondje Argentinie

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

27 Januari 2015 | Argentinië, Buenos Aires

Zo daar zijn we weer. We zijn terug in Buenos Aires, hebben de auto ingeleverd en vliegen morgen terug naar Nederland. De afgelopen week hebben we nog een behoorlijk rondje gereden.

Zoals gepland gingen we vanuit Mendoza eerst de Andes in richting Chili. Op de grens met Chili staat het standbeeld van Cristo Redentor op 4200 mtr hoogte. Een barre tocht met onze 2 wd autootje maar boven aan de top is het erg mooi, veel wind, dat wel! Daar vlakbij ligt de Aconcagua, met bijna 7000 mtr de hoogste berg van Amerika. Het beklimmen van deze berg duurt schijnbaar een paar dagen en moet je wat meer getraind zijn als ons dus na een rondje lopen aan de voet van de berg vonden we het wel mooi geweest.

De volgende halte was San Carlos de Bariloche zo’n 2 dagen rijden vanaf Mendoza richting het zuiden. Mooi gebied met veel bergen, heldere meren, bossen en in de winter kan je hier skiën. Nu is het hier zomer en schitterend mooi weer dus konden we mooi zwemmen en kajakken. Het water was nog wel wat fris want op de toppen van de bergen ligt gewoon nog sneeuw..!

Vanuit Bariloche zijn we terug gereden naar Buenos Aires via Mar del Plata. Daar zijn we een dag gebleven om nog ff op het strand te vertoeven en nu zijn we dus weer in Buenos Aires. We hebben een mooi rondje gereden door Argentinië van ruim 10.000 km en dus veel van het land gezien en meegemaakt. Een schitterend mooi land met veel extremen en die Argentijnen dat blijft toch een mooi bijzonder volk.

We hopen dat het in Nederland een beetje fatsoenlijk weer is/wordt want we zijn natuurlijk niet meer zo erg gewend aan de kou!

Grn. Erik en Lisanne

• 27 Januari 2015 - 22:25

Moeders:

fijn dat jullie weer goed terug zijn in B.A.
    Nu nog een goede vlucht terug en dan donderdag weer op eigen bodem.
    ze geven geen mooi weer op,kleed je maar goed aan.