Bienvenue a Argentina! - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Erik Loon - WaarBenJij.nu Bienvenue a Argentina! - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Erik Loon - WaarBenJij.nu

Bienvenue a Argentina!

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

11 Januari 2015 | Argentinië, Salta

Zo hier even een berichtje uit het mooie zonnige Argentinië. Zaterdag 3 januari kwamen we om 8 uur aan in Buenos Aires (BA) na een vlucht van dik 15 uur, meteen maar een taxi gepakt naar het hotel in de binnenstad. Zo konden we mooi kennismaken met de Argentijnse rijstijl wat erop neer komt dat degene die het meest gas geeft voorrang heeft, fijn om te weten. ’s Middags Zijn we bij de Start van de Dakar wezen kijken bij het Casa Rosada. Veel volk, veel voertuigen, veel herrie en een stuntvlieger, wat een geweld! kortom een mooi begin van onze trip. De volgende dag hebben we nog een fietstour gedaan door BA om zo langs alle bezienswaardigheden te gaan. Dit was een mooie activiteit al zou ik t niet direct aanraden om in deze stad op de fiets te stappen.

Na 2 dagen hadden we t wel bekeken in de stad en hebben we een huurauto opgehaald. Uiteraard een andere als geboekt maar deze doet het ook prima, het is een beetje een koekblik maar gelukkig doet de airco het! Om de stad uit te komen was ook nog een behoorlijke strijd want de bewegwijzering is hier echt niet best, gelukkig zijn de wegen tot nu toe goed begaanbaar maar het blijft behoorlijk opletten met die Argentijnen op de weg. Na 2 dagen cruisen zijn we aangekomen in Puerto Iguazu in het uiterste noord oosten van Argentinië, grenzend aan Brazilië en Paraguay.

Iguazu ligt midden in het tropisch regenwoud en staat bekend om de watervallen, de Iguazu Falls. Het is hier bloedheet (40 +) en de luchtvochtigheid is ongekend hoog voor ons uit Holland. De eerste dag hebben we de watervallen bekeken vanaf de Argentijnse kant. De 2e dag vanaf de Braziliaanse kant. (weer een stempel erbij in t paspoort) Ik kan nu een heel verhaal vertellen maar het is gewoon echt bizar hoeveel water daar naar beneden klettert!! De foto’s zeggen genoeg.

Na 3 dagen in deze hitte zijn we weer vertrokken, bestemming Salta, in het noord westen van Argentinië. Het rijden van deze route gaat een stuk minder voorspoedig, De wegen worden al snel een stuk slechter en zijn nauwelijks nog verharde wegen te noemen. 20 km/u is op deze wegen echt wel hard zat om schade te voorkomen, want we moeten nog een tijdje doen met deze wagen. Maar dan schiet het dus niet echt op. Verder is er ongeveer elke paar honderd kilometer wel een politie controle maar als je zegt dat je uit Hollandia komt vinden ze het vaak wel best. Na 2 lange dagen en 1400 km in de wagen zijn we toch aangekomen in Salta. Het is hier met zo’n 35 graden een stuk beter uit te houden dan in het regenwoud.

Foto’s staan op mijn Facebook: https://www.facebook.com/Erikvanloon85

Grn, Lisanne en Erik

• 11 Januari 2015 - 15:39

Moeder Els:

Hallo

dat zijn alweer een paar mooie avonturen maar daar ga je ook op voor vakantie.
    hier is het storm en vlieg weer dus jullie missen niets.
    nog een fijne tijd daar.

• 11 Januari 2015 - 22:16

Hetty Schellenbach:

Ik dacht dat je wel gewend was aan slechte onverharde wegen na dat je de "outback" in Australia gedaan had. Maar zo te horen heb je het naar je zin. Groeten van ons Hetty en John.